1402-11-17 14:02
786
0
88698
استاندار گلستان تشریح کرد:

موفقیت گلستان در اشتغال جوانان و بانوان

استاندار گلستان در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با تشریح خبرهای خوب به اقدامات امیدآفرینی که در دولت سیزدهم برای این خطه شمالی رقم خورد اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، علی‌محمد زنگانه ظهر امروز در نشست خبری و آئین تجلیل از اصحاب رسانه که در دومین دور سفر رئیس‌جمهور به گلستان اظهار کرد: چند راهبرد و شاخص ویژه‌ای که در استان گلستان پیگیری می‌شود مدیریت مبتنی بر نتیجه باید باشد.

وی افزود: طبق شاخص‌های برنامه‌ریزی شده توانستیم استان گلستان را از رتبه ۵- به ۳+ برسانیم، خبر خوب دوم اینکه این رشد هشت درصدی در استان گلستان به صورت متوازن بوده است.

موفقیت گلستان در اشتغال جوانان و بانوان

استاندار گلستان بیان کرد: استان ما در چهار محور اصلی صنعت، معدن، خدمات، کشاورزی جزو استان‌هایی است که در هر چهار بخش پیشرفت داشته است.

زنگانه تصریح کرد: در کنار این خبرهای خوب باید بگویم در هر استانی نرخ مشارکت اقتصادی چه میزان است برای ما این قضیه مهم بوده که در این مسئله استان ما به میانگین کشوری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در گلستان رو به بهبود است، گفت: گلستان در اشتغال جوانان و بانوان جزو استان‌های خوب کشور هستیم.

توزیع عادلانه فرصت‌ها رویکرد دولت سیزدهم

استاندار گلستان با بیان اینکه مجموع پروژه‌های افتتاحی و آغاز شده عدد سه همت را رد کرده است، گفت: سرانه شهرهای گلستان هفت برابر مرکز استان شده است.

به گفته زنگانه؛ تعداد پروژه‌هایی که در سفر رئیس‌جمهور به گلستان بهره‌برداری شد خیره‌کننده بود و از ۲۶ میلیارد تومان سهم قابل توجهی نصیب مناطق محروم استان شد.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد دولت سیزدهم توزیع عادلانه فرصت‌ها است، تصریح کرد: اقتصاد گلستان بانک محور است بنابراین فرصت توزیع تسهیلات ارزان قیمت موضوع مهمی است.

سلامت در توزیع عادلانه منابع با حذف فساد و رانت

استاندار گلستان با اشاره به اینکه توزیع منابع در بخش توسعه روستامحور معنادار است، افزود: در توجه به تعاونی‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز روند معناداری ثبت شده است که علت آن را در تمرکززدایی می‌توان جستجو کرد.

زنگانه با تاکید بر اینکه سلامت در توزیع عادلانه منابع با حذف فساد و رانت رخ داده است، گفت: چشم‌انداز ترسیم شده برای افق ۱۴۰۴ استان سرمایه‌گذاری ۲۲۴ همتی در گلستان بوده که تا قبل از دهه فجر امسال مجموع پروژه های افتتاحی و یا آغاز عملیات قطعی به بیش از ۱۵۳ همت رسیده است و این بدان معناست که ما می توانیم چشم انداز مورد نظر را محقق کنیم.

وی بیان کرد: درآمد سرانه مردم استان از ۴۷ درصد درآمد ملی در ابتدای دولت سیزدهم به بالای ۵۲ درصد ارتقاء یافته است.

انتهای خبر

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.